Google censureert alternatieve nieuwswebsites

Search Engine gigant Google, de belangrijkste zoekmachine ter wereld, gaat op een andere manier websites ‘ranken’, Voortaan gaan ze de inhoud van artikelen checken op ‘waarheidsgehalte’. De sites die de meest ware verhalen vertellen komen boven aan, de ‘leugenaars’ onder op.

Op dit moment rangschikt Google de websites naargelang de hoeveelheid binnenkomende links, dat wil zeggen dat wanneer een verhaal populair is het boven aan komt in de zoekresultaten waardoor het toegankelijk wordt voor miljoenen lezers.

Google gaat aan deze democratische praktijk en einde maken. Voortaan vergelijkt Google de woorden die gebruikt worden op een willekeurige site met die van hun database van zogenaamde ‘feiten waarover iedereen het eens is’. Met andere woorden wanneer een site informatie geeft die niet overeenkomt met de ‘waarheid’ van Google zal deze onderaan eindigen.

Dit is een buitengewoon zorgwekkende en schadelijke ontwikkeling. De veelvormigheid van de pers staat al decennialang onder druk doordat de media in handen zijn van een kleine groep mensen (NL telt 8 eigenaren) en nu dreigt ook censuur van Google.

De alternatieve media konden voorheen zaken naar buiten brengen die door de mainstream media werden genegeerd, daarom werkt Google met deze slinkse move de conservatieve krachten in de kaart.

Met name de alternatieve nieuwssites op het internet, waaronder delangemars zullen slechter vindbaar worden! Vandaar dat we onze lezers oproepen zich kosteloos te abonneren op ons Laatste Nieuws of gebruik
een alternatieve goedwerkende search engine als startpage.com

Bron: Infowars

Rob Vellekoop, 3 maart 2015

 

4 Comments

  1. niet alleen google, wat te denken van nujij.nl ? sanomedia ?
    alles wat met pvv,sp te maken heeft en met corruptie VVD wordt zonder pardon verwijderd en ban uitgedeeld ! Hoezo VRIJHEID VAN MENINGSUITING !! ?

  2. Het ligt allemaal aan de algoritme die gebruikt gaat worden om de waarheidschaal te bepalen. Ik snap de angst. Maar als er gekeken word naar hoeveel er over gesproken word op social media dan kan het juist het tegenovergestelde effect hebben. Google heeft een search engine gekocht die namelijk social media gebruikt voor searches. Dus is de kans groot dat het die kant op gaat

Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.