Het is 1 oktober de dag waarop de Catalanen een referendum houden. De Spaanse regering heeft de volksraadpleging illegaal genoemd, maar volgens de Catalaanse autonome regio verbiedt de grondwet een dergelijke stemming niet. Vervolgens ontaardt deze dag in een orgie van politiegeweld tegen weerloze mensen die alleen maar hun stem willen uitbrengen, omdat dit hun recht is. Meer dan 10 korte videos laten zien hoe de Spaanse Guardia Civil beestachtig tekeer gaat in de straten van de deelstaat.
Het helpt niet je handen in de lucht te steken en geweldloos te zijn. Guardia Civil hakt er toch wel op los.
Utterly heartbreaking scenes. Hands up & peaceful. The police beat them. Shame.#CatalanReferendum pic.twitter.com/Kaf4lYBaMk
— Kalvin Chapman (@KalvinChapman) 1 oktober 2017
De Catalaanse brandweer probeert het publiek te beschermen tegen de knuppels van de Guardia Civil.
Spanish National Police strike with batons Catalonian fire fighters trying to protect ##Referendum voters. pic.twitter.com/Nkl0jPmwYV
— Julian Assange ? (@JulianAssange) 1 oktober 2017
Molta duresa i molta violència contra la població catalana per robar-li el dret a vot. #1Oct #CatalanReferendum pic.twitter.com/WwO6Z2Q1ed
— Vicent Galiana (@gacavi2) 1 oktober 2017
Last minute footage from #Girona #CatalanReferendum pic.twitter.com/lehS4qqjxJ
— El racó de l’Hipòlit (@racodelhipolit) 1 oktober 2017
així ens han tractat al cap guinardó. imatges de jordi folch pic.twitter.com/q35tOc5n1u
— natza farré (@natzafarre) 1 oktober 2017
Shame Spain, Shame #EU #CatalanReferendum #1O #Catalonia pic.twitter.com/WCCj58nYgN
— jCarles BG (T14-V65) (@cbergis) 1 oktober 2017
Molta tensió a l’Institut Ramon Llull de BCN on la Policia Nacional espanyola intenta treure centenars de ciutadans pic.twitter.com/H1Z1t1aFKP
— Enric Borràs Abelló (@enricb) 1 oktober 2017
They just wanted to vote.
They are people living in the #EU.
This is Spain.
We want to be free!#catalanreferendum #1oct #votarem pic.twitter.com/GCgQSwfLu0— Bernat Añaños #1O (@Bernat_) 1 oktober 2017
This is Spain, what a shame!! This is not democracy #CatalanReferendum @UN @EU_Commission @JunckerEU @CNN @SkyUK @FRANCE24 @eajpnv @BBC pic.twitter.com/vSCdiKepGv
— Franco ha Vuerto (@FrancisVolvio) 1 oktober 2017
EUROPE, WHERE ARE YOU? This is the Spanish “democracy”. #HELP #CatalanReferendum pic.twitter.com/dTU18ntNrk
— Carlos ?? #Sí ? (@CarlosRivasFdez) 1 oktober 2017
This is a school! This is where democracy is happening! Can you see the contempt Spain has for such sacred things? #CatalanReferendum pic.twitter.com/B6taQbnnXd
— Butterfly Rebellion (@Butterfly_Reb) 1 oktober 2017
Now in Barcelona, spanish police hitting paceful people who want to vote in the referendum. #CatalanReferendum #spain #democracy pic.twitter.com/JCd80oNsqD
— votarem! (@passihobe) 1 oktober 2017
This is how the Spanish Police are treating elderly women trying to vote in the #catalanreferendum pic.twitter.com/n0mSU3mKKF via @AltoyClaro1
— Kate Shea Baird (@KateSB) 1 oktober 2017
This how they try to stop us from #vote #catalanreferendum pic.twitter.com/2mAVJcke5n
— Carles Villacampa (@villachamp) 1 oktober 2017
Een zwarte dag. Echter iedereen die dacht dat democratie stond voor ‘macht van het volk’ zal nu weten dat het staat voor ordinaire macht die gehoorzaamheid met geweld afdwingt.
Rob Vellekoop, 1 oktober 2017
https://www.youtube.com/watch?v=PUeNyJSEPC0
Het meest directe voorbeeld van de ophanden zijnde ineenstorting van het EU regime.
Spanje, ooit tot in de 16e eeuw een wereldmacht nu een tanend manjanaland die ook nog eens moet toezien dat een gezond denkend zelfbewust deel er de brui aan wil geven. En dat catalonie er in de dertiger jaren er fel tegen aan ging tegen Franco en dat Barcelona het laatste bolwerk was tegen de fascisten zijn de meesten misschien vergeten, de Catalanen niet. En die geest zit er steeds in! Denk aan de vele Nederlanders die destijds zich aansloten bij de Internationale Brigade om mee te vechten tegen de fascistische kliek, later gesteund door Hitler welke Guernica bombardeerde.
Bij terugkomst in dit toen ook al verrotte kutland werden de exstrijders door de Mareschausse opgewacht en aanvankelijk de toegang gewijgerd omdat zij dienst hadden genomen in een toegestane strijd. Natuurlijk waren dit de mensen die het koren van het kaf al hadden gescheiden. Ook toen was er al sprake van een tweedeling van de samenleving….!!!
Het kristelijk gekleurde rechtse vuil en de groep met idealen van een andere orde.
Laat Catalonie een vonk zijn in de strijd tegen de centralisatie van de macht en de val van de EU.
NEXIT!!!!!!
moet zijn: In een niet toegestane strijd.
Want dit ruggegraadloze collaboreerders landje had een diplomatieke band met Duitsland en wenste geen partij te kiezen, de lafaards.
Je moet je bij Merkel gaan aansluiten Rob. Die is door een door communist.
Je bent een ‘ewig Gestriger’ 😉
En dan, die Turken hé..?
Díé hebben me zich toch een partij voorbeeldig gedragen de afgelopen tijd, in retroperspectief..? Wat mij betreft?
Voorbeeeeeeeldig..
Terzijde hoor, tussen neus en lippen, pink en duim door..
Zou dat hem zijn geweest!?
Presentje precedentje?
Dat is de eerste tafel waar ik nu (al) een rolverschuiving van zie,..
De discussie aan die tafel is bij deze al verschoven..
Kijken welke tafels het nog meer zal serveren..
Sssshht..
En Rutte heeft gezegd dat het terecht was. Dus wat staat ons te wachten?
In de gehele dollar-sector (in Europa heet de dollar “Euro”, in Engeland “Pond” en in Japan “Yen”) worden de landen door bedrijven bestuurd en door bedrijven bestuurde landen kunnen natuurlijk nooit democratisch zijn.
Ik lees hier veel te veel schapen reacties…word eens ECHT wakker mensen!!
Ter verdieping…
https://elpais.com/agr/referendum_independence_catalonia/a/
” Het in Amsterdam genoteerde telecom- en kabelconcern Altice heeft in Portugal een deal gesloten voor de overname van een meerderheidsbelang in Media Capital van het Spaanse mediabedrijf Prisa (De eigenaar van El Pais). Dat maakte de onderneming in de nacht van donderdag op vrijdag bekend.”
Lekker onpartijdig dat El pais, toch?
Het gaat om de andere kant van berichtgeving. Het is niet zo zwart wit hoe het door menig medium wordt weergegeven. Er is ook geen meerderheid die zich van Spanje wil afsplitsen, dat is allemaal propaganda. Maar goed, je hebt dus duidelijk niet dezelfde info/waarneming dan ik, geeft niet. Ken je Spanje überhaupt? Het is de enige Spaanstalige internet krant, die in het Engels publiceert..daarom een ander geluid uit de El Pais.
Bemoeienis en interventie van Eu maakt de zaken alleen maar erger?
De groten laten we lopen en de kleintjes hangen we op.
Deze behoefte van de Catalanen tot afscheiding staat natuurlijk niet op zichzelf. Het is één van de vele duidelijke signalen dat het huidige monetaire en economische model is uitgediend. Het zijn de laatste stuiptrekkingen van het verzwegen dilemma: dóórgaan kan niet langer en teruggaan kan ook niet. Het tot op het bot gecorrumpeerde economische en monetaire systeem van criminele bankiers en hun handlangers in de politiek waarin we gedwongen (want wettig betaalmiddel) zijn te leven zèlf komt langzaam maar zeker tot haar einde. Eindelijk!
Rob, ik heb je 2 artikelen over catalonie overgenomen. De laatste lukte niet helemaal, omdat ik de facebook (of was het Twitter) niet kon kopieren. Geen idee hoe dat moet. Ik heb wel een link naar jouw site gegeven.
http://gerritherders.blogspot.co.uk/2017/10/de-geest-van-franco-heerst-weer-in.html
Groet, Gerrit
Chavez zou nooit zo een vergelijking hebben gemaakt…wat een onzin, de geest van franco?? Zielig.
Kijk eens aan, iemand die in de geest van Chavez kan kijken. Knap hoor. Bij wie kan je nog meer in de geest kijken. Laat het ons weten aub.
Trouwens, bekijk de beelden nog eens en vergeijk dat eens met de Franco politie. Verschil? Nee!
En dan maar slap lullen over de wil van het volk oftewel democratie.
”Democratie is een bestuursvorm waarbij het volk zelf stemt over de wetten, of de vertegenwoordigers kiest die de wetten maken. Hierbij is het volk dus baas in eigen gebied, en kunnen er geen maatregelen en wetten opgelegd worden als de meerderheid van de bevolking het er niet mee eens is”
Democratie is een woord, waarbij blijkbaar iedereen een andere definitie aan hecht. Je moet weten, gelijkheid staat haaks op vrijheid. En als je opeens niet door je ‘anti-fa’ brilletje kijkt, dan gaat een wereld voor je open. 😉
https://www.activistpost.com/2017/10/catalan-independence-5-things-think.html
Precies!
Och Jezus, ik ben weer helemaal thuis.. mama wil weg van papa,.. en papa denkt met geweld wel even mama erbij te kunnen houden..
Zoiets…?
hier zijn geen woorden voor, enkel gevoelens van DIEPE afschuw voor een totaal verrot systeem.EEN oktober 2017, het begin van de omwenteling naar vrede en welvaart voor IEDEREEN.
Ooit erover nagedacht, waarom we steeds maar dezelfde foto’s en opnames zien??
En dat er maar 2,2 miljoen van de 5,3 kiesgerechtigden (van een populatie van 7,522 miljoen) stemden. Dat betekent dat het een minderheid is…men wil Europa ontwrichten (en niet de EU commissie, maar de mensen in Europa).
Verdeel en heers en het werkt verdomd goed.
Ja joh!
Dat zijn er maar 2.2 miljoen joh!
Bèèèh, smak smak…
Je moet die schapen niet zo beledigen hoor!
Had je het nog niet door?
Weet jij wel wat een minderheid is??
Bèèèèèè-èèèh..
Màààààà-àààr..
Erover gedacht waarom jij steeds naar dezelfde plaatjes kijkt?
Bèèèèèè`h
Voor een helder momentje, anoniet 😉
https://twitter.com/espinakka?lang=de
Nou, bijna,..
Ik heb geen idee wat je ziet daar..
Ik kijk óók met mijn eigen ogen..
Visuele interpretaties die vervolgens ook nog eens door míjn hoofd en hart (in tegenstelling tot die van jouw) vertaald worden..
Als ik er iets uit opmaak is dat de navo er niet wakker van zou liggen.. als Catalonië zich succesvol zou afscheiden.. en van Schotland ook niet..
Dat er weer joden in het spel zijn?
Wat wil je dat ik zie?
Dat de meest nuttige informatie-overdracht presenterende aanwezige, geblondeerd is?
Volgens mij lees ik in vier talen ook dezelfde kwestie’s die hier op DLM spelen?
Moet ik daar nou van over de dam geraken?
De vraag is heel simpel;
vind jij dat geweld mag regeren?
Zo nee, heb je wat mij betreft heel wat uit te leggen..
Zo ja, heb je wat mij betreft heel wat uit te leggen..
Beèè-èèèèh`h, smak smak..
Succes ermee!
Wie de progressieven zijn, en wie de provocateur is.. welke criminelen welke criminelen halen.. dat de helft van de lybische fakefugees aids zou hebben.. en slechts tien procent te identificeren.. over globalisten en separatisten.. over grensen en mensisters.. over onafhankelijkheid en debielen.. over regio’s met historische multi-etniciteit.. over commissies en referendums en illegaal verklaringen.. over constitutie’s en bevestigingen, herbevestigingen ook.. over een individuutje dat oorlogen uit schijnt te lokken.. over Kosovo, Juncker, Joegoslavië, Soros.. over vervolging van advocaten die de oppositie verdedigen,..
Wat zou je willen dat ik zie?
http://delangemars.nl/2016/08/03/daarom-gedragen-ons-als-makke-schapen/
Jij ook één?
Anoniet, ik dacht je kunt Engels… 😉
Probeer het in het Duits? http://www.neopresse.com/europa/katalonien-unabhaengigkeit-im-sinne-der-nato/
Het gaat niet om de burger maar om macht. Catalonië gaat naar de VS en NAVO, dat is wat gaat gebeuren want al lang bepaald.
http://www.atlanticcouncil.org/blogs/defense-industrialist/the-military-implications-of-scottish-and-catalonian-secession
https://www.vilaweb.cat/noticia/4165393/20140105/catalan-pm-confirms-nato-membership-commitment-to-collective-security.htm
Over schapen gesproken…waarom trek jij je de schoen aan??
Anoniet, ik heb het in het Nederlands gevonden. Lees en huiver ;))
https://debataafschecourant.wordpress.com/2017/10/02/catalonie-lid-van-de-eunato/
Zei ik al ik zie..?
Daarom over NAVO zou het geen probleem vinden?
Schotland ook niet?
Ik zag het al hoor, ik verbind er alleen andere conclusies en gevolgen aan..ik vind er mijne van.. ik ben gewoon voor.. waarvoor dan precies? Ja-a, neem voorlopig maar genoegen met een versimpeling als; voor meer onafhankelijkheid.. zoiets, en een verzelfstandiging van Catalonië ligt wel in de lijn daarvan.. geloof ik..
En over de schoen, wie hem past trekt hem aan toch? Hij paste, dus ik voelde me aangesproken..
Als ik de ‘ik lees hier te veel schapen reacties’ opmerking van je goed heb begrepen, werd ik ook aangesproken hoor.. toch?
Ik begrijp gewoon niet wat het probleem is, zou zijn, worden, zou worden.. omdat er gelijk stemmen op komen die met plezier nieuw kanonvoer aan zullen leveren? Spanje heeft geen leger? Maakt dat nou uit, enerzijds anderzijds hoor, achter de streep verandert er vrij weinig denk ik, voor de streep alleen de som, links of rechtsom, een andere berekening tot eenzelfde totaal.. maar, meer onafhankelijkheid,.. meer zelfbeschikking.. dmv een politiek proces? Hoe kan je daar nou niet voor zijn dan? Er had geen klap hoeven vallen..
Anoniet, ik hoop dat nu weer het gezonde mensenverstand overheerst, en niet meer het ‘overal zijn er fascisten en monsters’.
Wat ik al schreef, de Catalanen willen helemaal niet weg bij Spanje en dat alleen links-zionistische destructieve oproerkraaiers graag chaos zien en daarom alles wat werkt kapot proberen te maken. Dat is al zo oud als Herzl, Rosa Luxemburg en de staat Israel. bèèèh 😉
https://www.wanttoknow.nl/inspiratie/gastcolumns/catalonie-als-europees-breekijzer/
Heb je ook uitgerekend hoeveel stembiljetten door de Spaanse! politie zijn vernietigd en hoeveel kiezers het stemmen verhinderd is. En nog iets, hoeveel Nederlanders op hoeveel stemgerechdigden hebben op de VVD terwijl die wel een WETTIGE regering mogen vormen? Ja, je bent erg realistisch (kuch)
Heb jij het uitgerekend dan?
Verder, wat goed van je dat je de Nederlandse politiek opmerkt. Ik ben er niet voor verantwoordelijk, ik ben geen Nederlander. 😉
Maar denk je dan werkelijk, dat de kiezer eraan toedoet, over realisme gesproken?
Ik vind het wel provoceren van die gasten. Ze wisten van te voren dat het referendum aan zou worden genomen want dat was gebleken uit de steekproeven. Dan vervolgens moeten ze alsnog hun referendum houden, terwijl toch al duidelijk was dat de meerderheid voor afscheiding was? Waarom dan nog overbodige handelingen uitvoeren als toch al duidelijk is wat de mensen willen? Snap ik daar het punt niet? Een referendum waarvan de uitkomst al van te voren vast staat, hoeft niet nog eens in formele zin herhaald te worden. Zie wat er van komt. Dat had beter bespaard kunnen blijven. Geen zinvol mens zou de confrontatie aan gaan. Kennelijk moet men de strijd aan gaan, wat veel zegt over de houding van die gasten tegenover die andere gasten. Ik lees vandaag dat 90% van de mensen voor afscheiding was. Soms moet je inderdaad beslissingen nemen zonder honderden formulieren. Let op: ook stembiljetten zijn formulieren. Genoeg formulieren! Iedereen aan het werk!!
Goh, en laat ik nou altijd gedacht hebben dat je voor een verkiezing of referendum ook echt moet stemmen. Mis dus volgens Rinus.
Neen hoor, ik heb diep respect voor de Catalanen dat ze ondanks al die fascistische intimidatie naar de stembus zijn gegaan en niet als Nederlandse watjes angstvallig in een hoekje zijn gaan schuilen en dan met hun vingertje gaan wijzen van we zijn toch in de meerderheid.
Maar Rinus, je hebt gelijk hoor, stom dat die verzetstrijders tijdens de oorlog hun leven hebben gewaagd. Ze wisten toch dat het volk achter hun idealen stond. Stom, stom, stom.
Maak je liever druk, waarom 2 referenda in Nederland NOOIT gehoor kregen, en hou op met overdrijven.
Wat wil je hiermee zeggen, Nika?
Wil wel even naar voren brengen, tegen alle geweld te zijn tegen burgers, vrijstaande van de politieke omstandigheden, het één heeft, zou niets te maken moeten hebben met verschillende denkbeelden, ook deze overal voorkomende aangeklede als robot cop soort gorilla’s, is uit den boze,
in een democratie is hier geen plaats voor.
Er zal eerst een uitvoerig onderzoek gedaan moeten worden waarom Catalonië meer autonomie wil en wat de oorzaken zijn. Kennelijk voelt een welvarende en succesvolle regio zich veel te veel en veel te lang uitgemolken door de rest van Spanje en willen ze ZELF hun eigen verdiende geld uit geven. Als 87% dat wilt moet je naar ze luisteren en dan heeft de wapenstok geen enkele zin! Als Friesland zich zelf zou kunnen bedruipen omdat er nog heel veel gas onder de waddenzee zit en ze willen dat in overgrote meerderheid en kunnen zelfstandig worden moet je Friesland loslaten. Maar dan krijgen ze ook geen geld meer uit Den Haag en moeten ze zich dan ook zelf helemaal gaan bedruipen en hun eigen broek leren ophouden. Hetzelfde probleem heb je met de Koerden in Irak, Syrië en Turkije. Eindeloos veel onderdrukking omdat er veel, heel veel olie in de grond zit worden de Koerden uitgemolken en desnoods uitgemoord door Turkse fascisten. Het is overal hetzelfde probleem, maar ook dezelfde oplossingen. Multiculturele samenlevingen werken gewoon niet. Dat is een volstrekte utopie. Net zoals de Europese eenheidsworst, dat werkt ook niet en leidt uiteindelijk ook alleen maar tot toenemende onvrede met alle gevolgen van dien.
Amsterdam moet worden bevrijd, uit de handen van de huidige onbewoners.
Als ik als oud Amsterdammer, tot 1976 toen vertrokken, van wege het niet meer leefbaar zijn, van waar ik leefde, nu “”Het Parool”” lees ben ik blij die stap toen te hebben genomen, er is van mijn Mokum niets meer over, je komt sporadisch nog een Amsterdammer tegen, de meeste zijn volkomen leip en zitten in tehuizen, hun eindje af te wachten, de stad wordt bewoond door allerlei gespuis rijk en arm en alle kleuren van de regenboog, maar niet één houd van die stad, de huizen zijn voor de beleggers, lees Simon Vestdijk, zijn Anton Wachter boeken maar, hoe mooi en homogeen en vooral harmonieus het leven in die stad was, het is droevig.
een democratie heeft te kampen met het geweld en draagt daar geen schuld aan: “weimar-republiek”: eerste democratie van duitsland had ook last van geweld!
Democratie is een utopie, het geweld begint toch echt bij overheden
nee…, zij mochten niet gaan stemmen: dat is dan juist niet een “democratie” het is wel “diktatuur-die-ver-drukt” ! zorg dat de dag licht is en dat alleen de nacht zwart is: houd de dagen leuk!
gepassioneerde dissonantie, het onderwezen uitdragen al gaat het tegen de wil van de uitvoerder in.. willoos de wil van een ander, een ander opleggen of afnemen..
mannen/vrouwen gekleed in zwart ter bescherming van de broodmeester die hen betaald.. ons geld (dat is zeker)..
in deze staat zijn de opgeleide en afgerichte entiteiten opgefokt en worden op met lnp thermen toe gesproken en op de juiste tijd losgelaten..
het is een spel het blijft een spel en voorspelbaar als je het inzicht heb.
Ik heb in deze geen echte plaats, als buitenstaander toeschouwer, met weinig inlichtingen, en bespeelt door de niet zo zindelijke media, wat wij zien, is vaak zo anders als de werkelijkheid, de foto techniek staat voor niets, is het voorbereid om ons te begoochelen, met spectaculaire beelden, ik wacht maar af, al die beloofde springs en bevrijdingen, maken me een beetje cynisch op voorhand.
En mensen wat vindt u van het geweld in Spanje? Gaat ons niet overkomen toch? Wij leven in een echt democratisch land waar overheid en politie zich ook aan de wet houdt, respect voor het volk heeft en ons echt wel gaat beschermen, ook als wij niet gehoorzamen, of…toch niet. Beste toetsenbord warriors in Nederland en omstreken, de tijd is aangebroken om actie te ondernemen voordat u door de dienaars van uw politiestaat wordt afgetuigd!
In de EU mag je alleen maar ja-knikken tegen de Rothchilds en nep koningshuizen en regeringen ,en je mond houden. Eigen mening en zelf nadenken niet toegestaan !
Gerda,
heb niet het ideé dat wij ons hier aan storen, we blijven nadenken, en ons mentaal verzetten !
@Gerda Precies.
Ik ben bang dat dit gebeuren in Catalonie zeker door de Rothschild en an ander e-schilds is toegelaten. Zij hebben zoveel macht (de Rothschilds e.a.) dat ze dit zeker wel wisten.
Is dit een test ? Hoe ze EU landen voorhands al zullen en kunnen ‘behandelen’ mochten de schapen eh pardon burgers in opstand komen?
Of wordt dit net als de Brexit toegelaten om later Catalonie economisch te boycotten, te verarmen zogenaamd door het isolement om de de rest van de EU (cq Wereld) te laten zien dat een enkel land als zelfstandige eenheid geen kans van slagen heeft?
Of ???? etc.
https://www.saltmines.nl/2017/10/01/politiegeweld-catalonie-precedent-voor-rest-van-eu/
En dat is de reden waarom dit niet alleen voor Catalonië, maar voor heel Europa een gitzwarte dag dreigt te worden vandaag. Ieder redelijk mens weet dat Brussel op stelten zou staan wanneer Hongarije zich zou gedragen zoals Spanje vandaag. Maar uit de stilte over Catalonië vandaag blijkt dat de constante stroom van Brusselse verontwaardiging jegens Viktor Orbán niet geworteld is in oprechte bezorgdheid over de mensenrechtensituatie in Hongarije, maar gewoon in ordinair, opportunistisch eigenbelang. De EU verdedigt democratische rechten als dat past in de agenda van de EU.
uitmuntend gesteld en te zien met de eigen ogen
jij moet meer analyseren hier op deze site Yvonne
dat zal een ieder goed doen
groet
Nee hoor je mag ze geen nazis noemen,het gedrag is hetzelfde,mensene die vanuit geloof in autoriteit – gehoorzamen van bevelen – de meest immorele onmenselijke dingen doen,die ze normaal vanuit eigen denken en handelen zelf nooit zouden doen. Deze mensen gaan savonds naar huis, zijn aardig en lief tegen vrouw en kinderen en denken volledig gebrainwashed dat ze iets goeds hebben gedaan, statisme in zijn puurste vorm, bah
Lhistoire se repete, nog hebben ze niks geleerd?
Inderdaad. De franse revolutie
was ook door de zioos/joden gepland en uitgevoerd.
Zie het boek van Benton L. Bradberry: “The myth of German villainy”
Een openbaring!!!! van de klinkklare leugens van de officiele geschiedenis!!!