De kater van de Tweede Kamerverkiezingen achtervolgt me de hele dag. Grofweg 2 miljoen VVD-stemmers steunen het meest asociale beleid sinds mensenheugenis en ongeveer 1,4 miljoen Nederlanders dragen het haatbeleid van Wilders een warm hart toe. In wat voor land leef ik?
Is dit het land waarin ik ben opgegroeid? Zijn dat mijn landgenoten? Mensen die een ander het licht niet in de ogen gunnen? Medelanders die het prima vinden dat de verzorgingsstaat volledig afgebroken wordt? Die er geen slapeloze nacht over schijnen te hebben dat hun privacy weggehengeld wordt met een software sleepnet en gedeeld met de Amerikanen? Mannen en vrouwen voor wie doofpotten en corruptie van hun VVD ‘normaal’ zijn? Die voedselbanken en meer dan 400.000 hongerende kinderen ‘eigen schuld’ vinden?
Rutte ontdekte laatst dat uitkeringsgerechtigden recht hebben op vakantiegeld. Door wie gehinderd zal hij dit straks wegbezuinigen?
De schrijnende tegenprestatie, zeg maar rustig dwangarbeid, waar minstens een derde van mijn landgenoten voorstander van is! Dit is ook nog ingevoerd door het PvdA-duo Asscher en Klijnsma. Zij kregen gisteren trouwens hun verdiende loon: in een vrije val nog net tien Kamerzetels over. Dat is voor mij de enige rechtvaardigheid die uit dit verkiezingsdebacle spreekt.
Ik kom uit de tijd dat de meeste mensen nog hun best deden om sociaal te zijn. Toen werd gelachen om carrièretijgers, trouwens ook om autoriteiten. Nu staan mensen, die zich kapot werken voor hun bankrekening, in hoog aanzien en is er zelfs een carrièrebeurs. Als ik kijk naar veel van mijn generatiegenoten die zich verenigd hebben in de 50Plus partij, vind ik daarin niets terug van het elan uit de tijd van de ‘Verbeelding aan de macht’. De partij is een verzameling VVD-afvalligen die zich uitsluitend vanwege hun leeftijd van de moederpartij hebben afgescheiden. De verbeelding is al lang niet meer aan de macht, het zijn de boekhouders die regeren en ijverig in het voordeel van de aandeelhouders de rekensommetjes maken. Het is de heilstaat van de winst.
Maak je borst maar nat voor de nieuwe bezuinigingsronden die er aan gaan komen en door het precariaat (het nieuwe proletariaat, maar dan nog behoeftiger) opgehoest zullen moeten worden. Onderwijzer Rutte zal er opnieuw in de EU goeie sier mee willen maken. En er valt nog genoeg te halen, de meeste kiezers stemmen in. Tel uit je winst, Rutte!
Is er dan helemaal geen enkel lichtpuntje aan de horizon te ontdekken? Worden de rijken dan de komende vier jaar weer rijker en de armen (gewillig) nog een stuk armer? Tja, ik denk dat dit het gevolg is van het wegkijken en niet-stemmen. Dat is hetzelfde als roepen, mijn huis staat in brand, maar ik ga nog even mijn tuintje water geven. De meer dan 2,5 miljoen niet stemmers, de mensen die geen enkele verantwoordelijkheid willen dragen, krijgen in ieder geval ook de rekening gepresenteerd waar om ze hebben gevraagd. Ze hebben stilzwijgend Rutte het groene licht gegeven om door te gaan en zoals hij dat noemt ‘zijn werk af te maken’.
Dat is mijn land: 2 miljoen VVD-stemmers, 1,4 miljoen Wildersfans en 2,5 miljoen niet stemmers. Samen bijna 6 miljoen Nederlanders. De rekening valt de komende vier jaar ook op mijn mat. Bedankt!
Rob Vellekoop, 16 maart 2017
“1,4 miljoen Nederlanders dragen het haatbeleid van Wilders een warm hart toe.”
Bij al je ‘bezorgdheid’ zet je maar liefst 1,4 mln Nederlanders weg als haters zonder verdere onderbouwing, zover ik weet tenminste want ik had meteen al geen zin om nog veel verder te lezen! Jij bent kennelijk nog in de embryonale fase van: de islam is vrede en liefde?
Als je je wat meer verdiept had in de motieven van Wilders en in de geschiedenis van de islam had je begrepen dat Wilders juist strijdt tegen haat, haat tegen vrouwen, haat tegen Joden, haat tegen homo’s, haat tegen anders/niet gelovigen, haat tegen vrijheid van meningsuiting, tenminste, zover het kritiek op hun religie betreft, en zelfs haat tussen moslims onderling omdat de een weer een andere vorm aanhangt dan de ander!
Je komt uit de tijd dat de meeste mensen nog hun best deden om sociaal te zijn zeg je.
Helaas blijk je wel erg selectief sociaal!
Beste Robby,
Voorstel 1. Lees eerst zelf de Koran. En vergelijk hem dan met het Oude Testament van de bijbel.
Wilders strijdt niet tegen de vrijheid van meningsuiting, hij bestrijdt hem juist, door moskeeën te willen sluiten.
Goede Rob
Het verschil tussen het OT en de Koran, het OT is verhalend, de Koran gebiedend!
Maar ik had het over de geschiedenis van de islam, niet expliciet over de Koran!
En bepaalde moskeeën sluiten is een prima idee, maar dat begrijp je pas als je de geschiedenis t/m vandaag van de islam bestudeert! Gister in Londen weer een stukje
islam-geschiedenis toegevoegd!
Kijk uit dat je je door de aanslagen als in Londen, Nice en Parijs niet op het verkeerde been laat zetten!
Ik let wel op Rob, nu jij nog, je staat al op het verkeerde been, zoveel is wel duidelijk!
En je probeert ook andere mensen op het verkeerde been te zetten met je quasi journalistieke anti-Wilders propaganda!
Ik dacht dat DLM een objectieve nieuwssite was, kom ik jou tegen!
Waarom zit je niet bij Joop.nl? Daar ben je beter op z’n plaats!
En ik vindt je reactie’s behoorlijk armzalig, wil je dit een discussie noemen?
Beste Robby, hoe wil je dat ik reageer op jouw commentaar? Blijkbaar probeer je een soort conflict bij me op te roepen, zodat ik hierop emotioneel reageer. Vergeet het maar, dat doe ik niet. Mijn enige reactie is dat ik je commentaar plaats, zodat het aan de lezer is te beoordelen wat ze van je commentaar vinden. Veel succes verder.
PS. Waarom stel je zoveel belang in mijn mening?
Rob Vellekoop, je begrijpt toch wel dat ik mijn abbo van dit slappe pc blogje opzeg he?
Ik ben vrij om te schrijven wat ik wil, ook als dat jou niet bevalt.
Toch wel helder uitgelegd hier ,
men kan allemaal er aan deelnemen , samen met ons allen zijn WIJ de verandering
http://basispartij.nl/
https://www.facebook.com/Basispartij.Nederlanden
Schandalig Rob, hoe je niet-stemmers neerzet. Er zijn er juist heel wat tussen die de argumenten van niet-stemmen hebben doorgenomen en BEWUST niet zijn gaan stemmen …
Ik blijf erbij dat ik dat uitermate onverstandig vind.
Dat mag.
Maar verandering komt niet van Den Haag, verandering komt van jezelf.
Heb je deze al gezien:
https://www.youtube.com/watch?v=4TP-NQJkCC8
Ik geef jou ZO gelijk Rob hoe jij dit omschreven hebt.. het spelletje wat gespeeld wordt word door velen NIET gezien.. gewoon voor onze ogen gespeeld zo graag dat de Illuminatie ziet.. NIET stemmen want dan gaan wij winnen.. doorzichtig en wettig! NIET stemmen is een verantwoording wat de NIET stemmers dragen.. het heeft consequenties.. tja dat is voor de NIET stemmers moeilijk te dragen denk ik..de verantwoording is HUN keuze..! naast dat wij dat met ons allen MOETEN dragen helaas.. want wie zijn de dupe.. denk daar eens aan.. geen vinger wijzen echter de vreselijke waarheid .. NOGMAALS Rob GOED verwoord en na jaren nu eens ECHT bewust geworden.. want alles over 1 kam scheren … alles is corrupt lekker makkelijk.. liefs Mari Bongert
Goede Rob
Als je niet wil dat mensen belang in jouw mening stellen waarom maak je hem dan openbaar?
En ik probeer geen conflict op te roepen maar iets van een discussie te voeren maar daar loop je voor weg is nu wel duidelijk!
Door de knop replay weg te laten onder jouw laatste reactie aan mij probeer je het laatste nietszeggende woord te krijgen? Zwak, uitermate zwak!
Zwak is geen argument voor mij om deze discussie aan te gaan. DLM geeft voldoende tegenargumenten.
Waar dan Rob?? Je loopt alsmaar weg!
Hoi Rob, hallo allemaal ,
Je schrift Rob : ” dat is het gevolg als mensen niet gaan stemmen”, waarbij je doelt op die toenemende verrijking en veranrming en andere maatschappelijke ongein.
Is dat zo?
Niet zelden serveert een rechter mij af met de woorden ” ik voer slechts de wetgeving uit en die is in Nederland democratisch bepaald. U moet dus niet bij mij maar wel bij de politiek zijn”.
Het afschuiven van persoonlijke verantwoordelijkheid op andere mensen.
Iedereen op Nederlands grondgebied van 18+ en ingeschreven in het GBA/BPR krijgt een stempas thuisgestuurd.
Diens naam is dus bekend en in gebruik bij de vereniging van Nederlanders . Die vereniging kiest haar bestuur, de politici.
Of jij nu wel stemt, niet stemt, hoog of laag, groen of rood stemt, of je stempas doorscheurt….. in al die gevallen tel je mee als verenigingslid van de politici mandaatkrijgers.
Als ik, zoals jij zegt, ga stemmen dan doe ik welbewust en met mijn wilsbeslyit mee aan het mandateren van een stelletje dwazen die vervolgens in mijn naam (ingeSTEMT) regeltjes kunnen maken waarmee zij mij en anderen mogen gaan dwingen, beroven, koeioneren en hun private wil op gaan leggen. Alsof ik onder curatele sta en behoor te staan.
Hoe dwaas! Mee eens?
Doch NIET STEMMEN is eveneens meestemmen met deze vereniging , immers zij tellen mij al mee als lid, kijk maar maar die naam op de stempas.
Dus niet stemmen is ook inSTEMmen met deze dwazen die menen dat ik door medemensen geleid moet worden voor mijn eigen bestwil. Je hebt dus toch gelijk , en ongelijk, als je stelt dat niet stemmen een onwerkzame keuze is.
Nu die derde weg. Onze Amadon en met hem meer vrije(re) mensen hebben m al gebaand:
De STEMPAS hebben zij met een door de notaris officieel gemaakte eigen verklaring onttrokken aan de Vereniging van politici manaten (of hoe noem je al die lui die menen dat zij anderen beter over en voor hen kunnen laten denken en beslissen). In de notariële verklaring leggen deze mannen en vrouwen het RECHT van hun STEM weer helemaal terug bij henzelf als EIGENAAR en WILSBEKWAME VERANTWOORDELIJKE ervoor. Niemand mag in hun naam beslissingen maken, laat staan die aan anderen of aan hunzelf opleggen !
Omdat op Nederlands grondgebied deze erkende (GBA/BRP/18+) bestaande Nederlanders door de grondwet (art 1) toch gelijke rechten hebben als al die verenigingsleden~politici fans, is het nu juridisch en wetmatig onmogelijk geworden dat die maffe ‘verenigings volk vertegenwoordigers’ ook hun zelfgemaakte wetgevingen voor hun verenigingsleden ook opdringen aan deze vrije burgers die notarieel vastgelegd hun eigen stem terug genomen hebben van deze vereniging!
Kortom, als die politieke vereniging nog bv een joint strikefighter erbij wil kopen om weer een illegale oorlog te voeren, of een bankier mee te redden van faillissement ofzo, dan kan dat wel met jouw gemandateerde toestemming en van jouw belastinggeld met bijkomende nieuwe dwangbespaarvoorzieningen betaalt worden…. maar NIET tenzij met schriftelijke persoonlijke toestemming van de Amadon’s onder ons!
En geen rechter kan mij als vader~Theonoom ooit nog afschepen met de woorden dat die roofwetgevingen hier ‘democratisch bepaalt’ zijn, tenzij alle amadons inclusief ikzelf die wetgevingen van de politieke vereniging ook persoonlijk en vrijwillig medeondertekend hebben.
Nederland kent vanaf 15 maart 2017 nu een NIEUWE CATEGORIE STEMgerechtigde nederlanders. Zij die terugSTEMden. Het begin van een echte democratie, het einde van een plurocratie. Opweg naar het besef dat allen zijn een , en dat geen mens boven een ander mens kan en mag staan.
Omdat DE STEM van het individuele geweten haar STEM nooit mag kwijtraken, en dat nooit kan mandateren.
Welkom bij Vereeniging allen zijn een Rob, en allen die hier blij van worden?. Hartegroeten vanuit het Dutch Communication Center Delfgauw van Peter van Holland/Holyland.
En dan de misrekening in het aantal stembiljetten? Vreemd genoeg alleen op het platteland, kan er gif op in nemen, dat hier vreselijk mee gemanipuleerd is?
Beetje zwak van je Rob dat je de ‘niet-stemmers’ die juist hun eigen verantwoordelijkheid niet wensen af te dragen als zondebok neerzet van het resultaat van de stemmende massa. De uitslag was trouwens irrelevant (de term: strategisch stemmen is hiervoor in het leven geroepen).
Er zijn al meerdere mensen die je al meerdere malen hebben aangegeven dat je niets zal bereiken als je tracht het systeem van binnenuit te ontmantelen. Dat systeem is al enige millenia door ontwikkeld en zal hoogstens om zeep geholpen worden dmv. een coup in combinatie met het onmiddelijk elimineren van de werkelijke puppet masters. Aangezien de puppet masters wereldwijd opereren is dat geen geen haalbare kaart en is de enige optie om zoveel mogelijk een poging te ondernemen het landen, hun politici en hun gezagdragende organisaties niet meer te erkennen en waar mogelijk in redelijkheid te ondermijnen. Ook dat is niet al te eenvoudig aangezien de groeperingen die je voorgingen of hevig geinfiltreerd waren (occupy) of andere belangen dienden (menig soevereine bewegingen) en zelfs een combinatie van beiden.
Daarnaast zit dit land vol met gigantische lafbekken die er een fetish van hebben gemaakt om zich in de luren te laten leggen met onzin als mileuheffingen, economische crisis, dreiging van moslims / Rusland.
Die mentaliteit wordt er trouwens letterlijk en figuurlijk in getrapt door 1: ouders, 2: onderwijssysteem en 3: sociale druk.
Als ik de kans heb doe ik hetzelfde als Johan en verlaat het zinkende schip voordat het wel escaleert.
Dus volgende keer als je mensen wenst te stigmatiseren gaarne wel de goede club stigmatiseren (de stemmende koeienkoppen die maar consequent geloven in verandering) en niet de groep mensen die donders goed weten dat er uit een overheid alleen maar geweld en misbruik ontstaat en de machtspositie ook met geweld blijft aanhouden (tracht maar eens los van de overheid iets te organiseren in Nederland en ontdek hoe snel dit zal escaleren tot een bezoekje van geweldadige in blauw en geel geklede bloedhonden om je of terug te trappen in het systeem of je te weg te smijten in een hok ook al heb je niemand iets aangedaan, hiervoor verwijs ik naar de Vrijstaat Wonderland op de grens Nederland – Duitsland).
Als je daadwerkelijk een wijziging wenst adviseer ik je om het roer volledig om te gooien want momenteel kom je in mijn optiek meer over als ‘controlled opposition’ wat een extra kamp heeft gecreeerd om te bestrijden (de niet-stemmers) als iemand die zich wenst in te zetten voor een betere toekomst voor ons nageslacht.
Ik ben het met deze reactie eens Rob.
Van waar het geloof dat stemmen ooit de oplossing gaat brengen?
Als je gaat stemmen, dan geloof je daar blijkbaar toch in. Het vervelende is alleen dat er altijd een groep mensen is die zich winnaar voelt en daarnaast een groep mensen die zich teleurgesteld voelt. Nog los van het feit of na de verkiezingen daadwerkelijk gaat gebeuren waar beide partijen (dus ook de zogenaamde winnaars) voor hebben gekozen.
Door te stemmen geef je je stem weg en leg je de verantwoordelijkheid in de handen van andere mensen. Je stemt in met het systeem en dus behoor je ook het resultaat te accepteren. Jammer dan, volgende keer nieuwe kansen.
Maar los daar van. Wanneer gaan we ons allemaal weer gewoon in de eerste plaats mens voelen en vanuit die eenheid onze verantwoordelijkheid nemen. Ja, dus voor elkaar en met elkaar
.Eindelijk dat verdeel en heers, dat links vs rechts, dat zogenaam sociaal en asociaal voorbij?
We kunnen het.
Overigens, ook ik heb grote twijfels aangaande de stemresultaten. Verkeer ik dan alleen met mensen die het ene zeggen en het andere doen?
Ik kan mij dat niet voorstellen.
Stemmen is een vrje keuze en elke keuze heeft een consequentie.. ook NIET stemmen en misschien een hele mooie partij als grote te maken is dan geen optie meer.. wat willen de Nederlanders.. meer of minder armoede.. meer of minder gezondheidszorg.. meer of minder.. zorg/pensioen zorg voor ouderen.. keuze is verantwoording naast een consequentie wat die keuze brengt.. dus NIET stemmen neemt geen verantwoording nog ziet de consequenties wat het brengt .. dus nu is het dragen en NIET klagen.. het is 1 tegen 2 voor de BILDERBERGERS.. het is een spelletje van de meeste stemmen gelden.. dus deal met het hoe naar het ook is!!
Rob Vellekoop ziet het goed. De verdere verrechtsing is met de zege´s van de VVD, PVV en 60 plus een feit. Ook al is de VVD de overwinnersnederlaag! Nederland krijgt opnieuw een centrum rechts kabinet met de VVD als leidende partij…. Het CDA ook al rechts van het midden zal wel aanschuiven, ook al spreekt Buma ferme taal! De PvdA is te zwaar gestraft, al heeft het zich voor een deel over zich zelf afgeroepen! De zorg is afgebrokkeld, de voedselbanken floreren, de hoogste inkomens zijn nog rijker, de sociale ongelijkheid neemt weer toe. Maar wat zou er gebeurt zijn als de pvdA niet deel uit had gemaakt van de regeringscoalitie! Dan zouden bezuiningsmaatregelen nog groter en sneller zijn doorgevoerd en zouden de meest kwetsbaren nog meer de dupe zijn geworden van het a/sociale beleid in dienst van de rijken onder ons. En nu zullen de bijstandsgerechtigden het nog meer gaan voelen als het aan Rutte ligt, want ze verliezen ook nog eens hun vacantiegeld en mogen dus op vacantie in eigen tuin, als ze deze akl hebben. Hoe kom je op het idee… Daar moet je wel een verstokte liberaal voor zijn. Gelukkig dat Groen Links en de Partij voor de Dieren hebben gewonnen, een lichtpunt in de politieke geschiedenis, maar de SP verliest een zetel en profiteert niet van de neergang van de sociaal democratie. Maar met een nieuwe partijvoorzitter en een nieuwe visie op sociaal democratie zal de PvdA zeker herstellen de volgende verkiezingen voor de 2e kamer. Maar voorlopig zal het niet meer een grote partij worden. Hopelijk bedenken de sociaal democraten zich wel drie keer voor dat ze weer het avontuur en risico aangaan met de liberale VVD een coalitie te vormen. Maar je weet het nooit met de PvdA want ze zijn en blijven streven naar macht. Vandaar ook hun regeringsverantwoordelijkheid, dat moet gezegd. Ergens moeten we nog blij zijn met de PvdA als ex regeringspartij, wees eerlijk. En dan D´66 de partij van ´modernisering´en ´hervorming´van de maatschappij. Nou ik feliciteer D´66 met hun structurele winst, maar om nou te zeggen dat zij opkomen voor de kwetsbaren onder ons is te veel gezegd. Ze zijn gewoon een verlengstuk van de VVD en de macht van internationals, banken en verzekeringsmaatschappijen waar immer in de top 90 % liberalen zitten en die de werkelijk macht hebben en met hun de overige liberalen dat en inkomen niet willen delen met anderen, omdat zij de angst hebben iets minder welvaart te moeten prijsgeven. Wat een egoìsme en wat voor wereld leven we! De Trumps van deze tijd hebben de macht overgenomen en als we met z´n allen niet opassen zijn bij de volgende verkiezingen niet alleen de liberalen, maar ook de nationalisten de baas. Nou dan emigreer ik naar een andere planeet en ga met Marianne Thieme mee als zij ook haar planeet brede plan B vaarwel zegt….
Wij zijn allemaal belazerd, deze website geeft een duidelijk en helder beeld hoe alles is georganiseerd! Graag zoveel mogelijk delen, hoe meer mensen dit weten hoe beter!
https://jdreport.com/planeet-aarde-als-slavenkolonie/
sorry rob ,maar ik herken me niet in jouw beschrijving van niet-stemmers. IK vind dat die mensen, waaronder ik na ruim 40 jaar mijn stem weggegeven te hebben, een PLUIM verdienen. WIJ zijn de veranderaars, alleen zijn we nog steeds met te weinig. De rest zit nog in het mind controle programma. Want jij denkt toch niet dat DIT systeem ooit iets gaat brengen????Ook aan nieuwe partijen worden dezelfde kadaver disciplines opgelegd door de krachten achter de schermen. Van DIE reptielen moeten we éérst af……DUS : HULDE aan ALLE NIET-STEMMERS. JULLIE begrijpen het.
Ik ben het 100% met je eens, Jeanine. Hier een treffend beeld van de situatie:
https://www.youtube.com/watch?v=IT3XCVtWoQo
. . . “vol-schietende-stem-schijt-huisjes met af-kraak-heldere-kak-doos-politiek” . . .
!mol-streek! bij stille-vroege-dageraad zijn er wat “achteraf-ontbrekende-stembiljetten” door slimme-onbevoegden ingevuld+weggesluisd naar de zo “verdacht-boorde-volle-stem-poep-tonnen” in de avond . . .
VVD gaat waarschijnlijk met het CDA en D66 regeren. Om een meerderheid in de Tweede en de Eerste Kamer te hebben, zullen de ChristenUnie of GroenLinks aan moeten schuiven. Deze twee partijen kunnen wel voor een redelijk sociaal beleid zorgen, waarbij de harde VVD-plannen m.b.t. de Bijstand flink afgezwakt zullen worden, of helemaal niet doorgaan.
Als bewuste en overtuigde niet-stemmer (!) wil ik even ingaan op wat dhr. R. zei over het vakantiegeld van bijstandsgerechtigden: Net zoals dat het geval is bij mensen in loondienst wordt het vakantiegeld – dat een DEEL is van de uitkering – GERESERVEERD als vakantiegeld. Het is dus echt niet een extra betaling!!! Het was dus een hele domme en (ivm de verkiezingen waarschijnlijk bewust) polariserende opmerking van dhr. R.
Het hele verhaal dat kiezers in het buitenland niet mee mogen doen laat de Piesraad koud. Zo een gemeente dient dan direct de wethouder weg te sturen maar de gemeenteraad accepteert zo veel fraude dan gewoon als een normaal feit in de democratie. De verkiezingen moeten over gedaan worden, ook omdat veel mensen aan het eind van de dag geweigerd zijn bij de lokalen omdat de stembiljetten op waren. Typische ambtenaren smoes want de formulieren van een ambtenaar zijn anders nooit op. Alleen als er gestemd moet worden. Dan opeens zijn ze op! Wat een schijnvertoning. Ik zou maar een beroep instellen bij de Raad van State dat de hele boel opnieuw moet want als ome Roon deze uitsluiting van duizenden kiezers accepteert, dan is meteen duidelijk wat voor smeerpijp wij hier hebben, die dan zogenaamd op komt voor onze democratische belangen. Meer dan 80 duizend mensen hun stem afpakken is goed voor meer dan een hele zetel. “Geen verruiming stemperiode voor kiezers in buitenland” (NRC). Als ik ambtenaar zou zijn op BZK zou ik Plasterk direct door de brievenbus plassen, want je gaat niet bij BZK werken om verkiezingsbedrog mogelijk te maken. Een grotere schoffering voor de ambtenaren is dan vrijwel niet mogelijk. Wat een kwalbak die Plasterk. Wat een sufferd. Het ziet er naar uit dat ondergetekende als raadslid een initiatiefvoorstel in zal moeten dienen, het de volgende keer wel eerlijk en democratisch te laten verlopen, ook voor kiezers in het buitenland. Maar u moet wel even die dertig ondersteuningsverklaring inleveren om de ziekelijke zucht naar formulieren door de ambtenaar te stillen. Wat een land! Dit land is ziek!
Ik vertrouw de uitslag niet. Er worden heel veel commentaren gewist en kan je niet meer reageren op internet (kranten) die zijn uitgeschakeld, al een tijdje. Ik vermoed dat het een begin was naar de verkiezingen toe.En ik heb een vermoeden dat Erdogan een waarschuwing naar Nederland gaf met zijn gedrag en uitlatingen. Let wel ik ben niet voor Erdogan en Rutte.Want de uitslag verbaaste mij.Na alle comentaren (die toen nog konden)gelezen te hebben. Ik ben me er van bewust dat dat nog een klein gedeelte is van meningen van Nederland.Maar de tendens was groot.Ik verwacht verandering. Maar hoop met samenzijn en niet in chaos ( tegen elkaar).
Ik ken NIEMAND die zei op VVD te gaan stemmen. Heel veel mensen daarentegen zeiden WEL op PVV te gaan stemmen. Ik geloof dus deze uitslag niet. Ik geloof vast en zeker dat er gefraudeerd is met deze verkiezingsuitslag. En eerlijk gezegd denk ik dat het akkefietje met Erdogan ook doorstoken kaart is. Die kan nu weer van het slappe VVD beleid profiteren. Het moet dus kennelijk eerst nóg erger worden voor het beter wordt.
Pieter Stuurman ;
Politiek is toneel, en politici zijn acteurs. Acteurs die een vooraf geschreven en vaststaand scenario uitvoeren. Net als bij toneel, is geloofwaardigheid het enige criterium.
En net als bij toneel, wordt er gebruik gemaakt van typecasting. Je kunt een onschuldig ogende acteur, niet de boef laten spelen, en andersom.
Aan een verkiezingsuitslag, kun je dus zien welk beleid (scenario) er gevoerd zal worden. Als het de bedoeling is om immigratie te bevorderen, dan kun de PVV niet laten “regeren”. Als het de bedoeling is de zorg en sociale zekerheid uit te kleden, dan kun je SP niet laten “regeren”. Dat zou de geloofwaardigheid om zeep helpen.
Het instrument dat gebruikt wordt om een verkiezingsuitslag geloofwaardig te maken, is “peilingen”. Zelfs al stemmen mensen geen VVD, en kennen ze niemand die VVD stemt, en is de ontevredenheid over die VVD bij iedereen die ze kennen aanwezig – als de peilingen zeggen dat de VVD groeit, dan geloven ze dat er toch veel mensen op die VVD zullen stemmen (ook al kennen ze die niet, en begrijpen ze die niet), en zal een overwinning geaccepteerd worden als geloofwaardig. Zo wordt de geloofwaardigheid van de “typecasting” vooraf voorbereid.
Degenen met de werkelijke macht, zullen het beleid nooit afhankelijk maken van de grilligheid van de kiezer. Anders gezegd: éérst is er het beleid (het scenario), en dan wordt er een geloofwaardige cast geselecteerd.
“Democratie” is een geloof, en het enige dat daarbij telt is geloofwaardigheid.
Het beleid zal dus niet gevoerd worden DOOR de VVD (en coalitiepartners) maar VIA die VVD.
Ik had die hoge “opkomstcijfers” voorspeld, omdat steeds meer mensen de geloofwaardigheid van de politiek in twijfel trekken. Een hoog opkomstcijfer noemen, werkt als peer-pressure. Oftewel de gedachte “als bijna iedereen het doet, zal ik het ook maar doen”. Of “als iedereen het gelooft, dan zal het wel waar zijn”
Het idee van democratie is trouwens vergelijkbaar met het idee van oorlog. Als wij het overwicht hebben, kunnen we de anderen onderwerpen aan onze wil. Daarom worden verkiezingen ook “strijd” genoemd. Bij democratie bestaat dat overwicht uit aantallen. Bij oorlog uit vuurkracht. Maar het idee is hetzelfde.
Maar het grappige is, dat ook degenen die nu juichen om de “overwinning” van hun partij, hun zin niet zullen krijgen. Het is dus een toneeloorlog. Een staged war.
De werkelijke oorlog woedt (zoals altijd) tussen de machtselite en de bevolking.
Mensen hebben tegenwoordig inderdaad weinig meer voor elkaar over. Erg kwetsend kan dat zijn wanneer noden en hulpvragen botweg genegeerd worden.
aww,, heeft de partij waarop jij gestemd hebt geen zetels gekregen? Vast het geval want je bent zon zure azijnpisser.. Jammer dat je niet mee kunt gaan met de huidige tijd en krampachtig blijft terug blikken naar het verleden.
Ik stond donderdagochtend met een gigantische kater op en dan had ik nog geen druppel gedronken……
Wegspoelen die kater!
De straat op! Vier het leven! Vier ons samenzijn! 18 maart Beursplein A’dam.
Ik, ikke, ikke, ons Nederland, Nederland weer van ons, economische groei is geluk, identiteit en immigratie( bleek in de politiek en media vaak hetzelfde onderwerp !)… Verder kwam het politieke debat en het mediacircus niet. Ook doordat kleine partijen, vrijdenkers, anarchisten(zijn er in vele soorten en maten) maar heel weinig tot niet in beeld kwamen.
Maar niet getreurd en zeker niet verzuren in negativiteit. Daar is het leven te mooi en te kort voor. Kom binnen je mogelijkheden in actie. Dan krijgt populisme,fortuynisme collectieve karakterzwakte, racisme en fascisme geen kans. Laat je niet intimideren en kom uit je comfortzone. Uit ervaring weet ik dat dat heel goed voelt en vaak oplucht. Kruip dus uit je schulp en kom achter je PC/Ipad, etc. vandaan. Te beginnen a.s. zaterdag in Amsterdam. De straat op naar buiten. Genoeg tijd om met elkaar te praten en te demonstreren. Vrijheid is zoveel meer/heel veel meer dan wel of niet een vakje aankruisen.Veranderingen komen nooit zonder slag of stoot.
Allemaal anders- Allemaal gelijk! 13:00 uur Beursplein, A’dam.
http://www.21maartcomite.nl/index.php/component/content/article/9-typography/5-statement
Interview met Ronald Bernard van De Blije B. waarin hij openhartig vertelt over het reilen en zeilen van de wereld van het grote geld en de aanleiding waarom hij ‘crashte’ toen zijn geweten begon op te spelen. Een productie van De Vrije Media-TV
https://vimeo.com/208564502/0b77034a78
Zo, dat is heftiger dan je je voor kan stellen.
Dat het systemisch is wist ik wel maar dat het zover gaat?
Kijk vanaf 30:00, scheelt je een halfuur
Ik heb niet helemaal gekeken hoor, maar ik weet wel dat de ‘protocollen van Sion’ zoals het genoemd wordt in dit filmpje maar wat voluit ‘ de protocollen van de wijzen van Sion’ heet een vervalsing is! Dat is in 1800 nog wat al bewezen, want zo oud is dit verhaal al!
Flauwekul dus!
Door wie is dat in 1800 al bewezen?
Zagen we dit al niet een beetje aankomen? Ik dacht dat Pegtholt zou gaan regeren in een of andere constructie met de PVV omdat ik die harsens bij de Bilderbergers had gezien.
Mocht het zo zijn dat er wél eerlijk geteld is dat hebben we nu wel een duidleijk beeld hoe sociale houding is van de meeste stemmers.
We weten nu dat we in een land wonen van, ik eerst in totale domheid.
Daarmee is wat mij betreft de zaak beklonken en keer ik mij definitief met de rug naar dat deel van dit land waar mijn vijanden wonen, leven, opvreten en vervuilen. In zij kiezen in praktische zin en in morele zin voor een wereld die ik niet wil en die op termijn zeker veranderd in een corporatief-fascistische hel. Zo richt ik mij liever en als enig overgebleven alternatief voor dat deel wat bereid is, ondanks alles, nog steeds te streven naar een menselijke wereld. De tijd vér vooruit en vooral nadat deze kwalijke storm in uitgeraast. Alles veranderd en ook dit gaat voorbij.
Daarom wil ik mij richten tot dat deel wat wel weet hoe de hazen lopen en waarmee je geen heel verhaal hoeft te delen om elkaar in de ogen te zien en te (h)erkennen dat er een gemeenschappelijk doel bestaat.
Wat ik wil zeggen dat er een tweedeling in de samenleving is ontstaan en dat deze het verdient erkend en herkend te worden.
De groep, ik noem het maar ‘de gevorderden’zouden elkaar moeten ontmoeten om te zien met hoeveel ze eigenlijk zijn en vooral wat hun kracht is!
Laat de andere lemmingen die nu nog wentelen in hun overwinningsroes, zijn voor wat ze zijn. Een hopeloos stel zichzelf uitroeiende stommelingen met poten als van een dinosaurus. We weten hoe het eveolutionair met die soorten is gebeurd!
https://www.youtube.com/watch?v=JgvKMnrig74
de reagant luistert naar de naam rob van der Zon.
Niet te verwarren met de gastheer.
Daar denk en voel ik dus net zo over Van der Zon. Voor mij is er ook iets onherstelbaar kapot. Gelukkig kan ik me troosten met de omstandigheid dat ik Nederland al voorgoed achter me te heb gelaten. Ik denk trouwens dat de komende jaren nog heel wat mensen uit de EU deze kant op zullen komen.
Over de kater gesproken. De illusie van de 1% en de 99% is nu wel definitief kapot. Want hoor niet meer bij die 99%.
Die 99% bestaat zover ik nu zie uit meer dan de elektorale helft uit collaborateurs waar ik mijn vingers absoluut niet meer wil krom maken. Welk percentage het dan precies is weet ik niet maar ze zijn de handlangers van het meest bedorven clubje, de 1%.
Ik begrijp je teleurstelling ook Rob….
Ik ken iemand die alleen nog voor de partij van de dieren stemt en ik
kan dat volledig begrijpen.
Verder ben ik het eens met Benhur.
De regering is al lang gekaapt door een Europese schaduwregering
en daarbij geldt ook dat ze de stemuitslagen zelf bepalen
en zelf de kaarten schudden en verdelen.
De vraag is dus of er wel echt zo gestemd is door het volk als er nu uit de bus komt…
Daar zal niemand ooit achter komen.
Veel moed!
groet,
Miet
Dit mag elk Mens eens gaan beseffen ;
Presentatie van Maarten; van de familie Lusink over de soevereine onafhankelijke mens en hoe de overheid jou ziet als hun eigendom danwel natuurlijk persoon ofwel BSNnummer.
https://www.youtube.com/watch?v=wDf0kzM8JDQ
https://www.youtube.com/watch?v=FNJFPPtCLAE
Stemfraude wordt kennelijk nog onderzocht:
https://www.youtube.com/watch?v=xuVQSpzKnNU
Ik vind het één-tweetje tussen Wilders en Rutte zo vlak voor de verkiezingen hetzelfde als verkiezingsfroude.
Veel mensen konden niet stemmen omdat er stembiljetten ontbraken.
Nu wordt de uitslag des te duidelijker gemaakt, dat we geregeerd worden door machten sturend vanuit de globaliserings, multinationals invloeden?
Geloof me Rob, voor mij is de kater van deze waanzinnige verkiezingsuitslag net zo groot als voor jou. Hoewel ik niets meer met Nederland heb. Maar ik krijg hier in het verre buitenland vragen: “Wat is er toch bij jullie aan de hand met die Wilders en Rutte?”
Ik mag de mensen hier dan gaan uitleggen dat er helemaal niets aan de hand is en dat onze politici alleen maar een toneelstukje opvoeren om de verkiezingsuitslag naar hun hand te zetten.
Zet die rode tomaten bril af joh.
PESSIMISTICH GEKLEURDE SOMBERE BUIEN MET WOLKEN WANT ER IS GELUKKIG IN MIJN MOOIE NEDERLAND EEN ZILVEREN RAND VAN TIEN MILJOEN VRIEND-SCHAPPELIJKERE KIEZERS EN LANGER-BREDER-DIEPER-NADENKENDE PERSONEN !
Ik heb wel enig idee waarom er zoveel Wildersfans zijn en waarom de ikke, ikke, ikke mentaliteit zo’n vlucht heeft genomen.
Een verzorgingstaat werkt alleen als er een grote mate van saamhorigheid is. Dat wijgevoel dat zo belangrijk is om draagvlak voor die verzorgingsstaat in stand te houden is door het experiment dat multiculturele samenleving heet grotendeels verdwenen. Mensen zorgen nu eenmaal liever voor hun familie en directe vrienden- en kennissenkring dan voor een wildvreemde. Daarom stemmen de carriëremakers die zelf voor hun familie en naasten kunnen zorgen voor het verder uithollen van de verzorgingstaat (Rutte) en een andere grote groep, de afhankelijken die daar de dupe van zijn geworden, voor Wilders. Natuurlijk is dit een zeer simplistische beschrijving van wat er in onze samenleving gebeurt maar daarom niet minder waar.
Ook valt de rekening van deze wonderlijke verkiezingsuitslag (met als grote overwinnaars onnozelheid en misdaad) niet op mijn mat. Want ik heb de open inrichting Nederland al voorgoed verlaten.
Hier hebben ze de Euro niet (die gaat op termijn crashen) en er worden geen zaken gedaan met het IMF. Monsanto en George Soros zijn al eerder dit land uitgetrapt. Ook hier: goed onderzoek!
Treffend verwoord Rob!
De verkiezingsuitslag van 2012 was al zo teleurstellend, deze wellicht nog meer.
de tijdgeest lijkt nog steeds rechts neoliberaal te zijn, althans in het stemgedrag van de burger….
Het is inderdaad ontgogelend….
Ik heb na zorgvuldig onderzoek (daar ben ik goed in!) uit overtuiging niet gestemd en volgens Rob behoor ik daarmee tot “de mensen die geen enkele verantwoordelijkheid willen dragen”.
Ik moet zeggen: zelden kreeg ik zo’n onterechte opmerking naar m’n hoofd geslingerd. Rob is een gelovige want hij gelooft in politiek. Dat moet hij natuurlijk zelf weten maar ik geloof helemaal nergens in. Ik kan en wil ook niet geloven want het tegengestelde van weten is niet “niet weten” maar geloven.
En ik wéét dat de oplossing nooit uit de politiek kan komen. De door onze politici gefaciliteerde moord op Pim Fortuin -die bovenal een moord was op het laatste restje democratie in ons land- onderstreept dit ook. De politiek zèlf is het probleem. Dus stem ik niet.
Rob, ik voel je.
Het is een onbegrijpelijk nare wending…
Moet er wel bij vermelden dat vele geen stempas hebben ontvangen.
Ik vind het persoonlijk vreemd dat waar de opkomst hoger is dan ooit, de onvrede hoger was dan ooit over het neo liberale afbraak beleid en het dictatoriale Europa, dit niet terug te vinden is in het stemgedrag.
Toch moeten we niet vergeten dat die onvrede er was en dat mensen het beleid nu al onmenselijk vonden. Die mensen zijn er Rob.Dat is belangrijk niet uit het oog en uit het hart te verliezen.
Ik heb inmiddels gehoord dat er ook stempassen niet zijn ontvangen in meerdere gemeenten.
Ik denk er het mijne van, Rutte hield een overwinning-speech terwijl de bureaus nog aan het tellen waren.
:/
Wel een beetje goed nieuws SP is iets gestegen… Daar kunnen we beter een beetje hoop uithalen. ?
Blijf kijken naar het witte veld, wat er ook is.
This too shall pass.
Voor ieder die geschrokken is;
**schuift wat limonade toe: Het komt wel goed schatje!**
Waar haal je dat nou weer vandaan, dat de SP iets gestegen is? Ze hebben er juist eentje moeten inleveren!Ik ben echt zwaar teleurgesteld in de verkiezingsuitslag, wat een land inderdaad..
De kater…een kat in de zak.
Who is .. fooling Who
http://www.courtfool.info/nl_Is_het_parlement_corrupt.htm
Door wie wordt dit allemaal betaald ?
https://www.youtube.com/watch?v=KK6JutBDWu4
Ik ben het hier roerend mee eens Rob. Maar eigenlijk wist ik dit al geruime tijd. Eigenlijk al sinds de karakterverandering van het merendeel der Nederlandse bevolking ten tijde van het kabinet Kok. Leeft hij trouwens nog?
Dan wil ik hem graag bedanken voor zijn aanzet, die de verzorgingsstaat om zeep geholpen heeft, ten gunste van de allerrijksten.
Maar is de politiek wel de schuldige? Misschien niet,omdat ze een weerspiegeling zijn van het leeuwendeel van de bevolking. Die weerspiegeling,de laatste decennia ,zijn de rechtse partijen.
http://www.beyondthematrix.nl/nieuws-analyses/de-verkiezingsuitslag-van-de-illusie-die-democratie-heet-vvd-33-vrijmetselaars-zetels/comment-page-1/#comment-8760
Lieve Rob… trek het je niet aan.
Als wij mensen onderling elkaar willen / blijven ondersteunen,
daar gaat het toch uiteindelijk om.
De menselijke onderlinge verbinding 🙂
Wij laten de politiek gewoon links liggen ,
zoals ZIJ dat ook al jaren lang gedaan hebben.
De electie van stemmen in Amerika daar is ook stem fraude bij gebleken.
In Frankrijk idem.
Het tellen van stemmen is nog nooit eerlijk gegaan.
Het was allemaal al zo gepland , daar is het Banken Syteem debet aan.
https://handjecontantje.org/2017/03/16/tk-2017-de-eigenaren-van-de-wereld-zijn-in-hun-macht-bevestigd/
https://www.youtube.com/watch?v=UmXeML9j9dE&feature=youtu.be
Het woordje ( personen ) is bedacht met een reden.
Te denken aan persoonsvervoer, personen auto, personeel,
persoongebonden butget, 14 personen in de lift, persoonsbewijs ,enz..
Wij zijn soevereine MENSEN.
Uitleg in het Engels , maar in ook te vertalen in Nederlands.
http://omnithought.org/word-game-why-persons-are-not-real/5543
Er bestaat uiteraard geen vakantie geld over de bijstand, want er zijn ook geen werkgeversafspraken.
Wat wel bestat is dat 5% van het netto wordt ingehouden, en later door de gemeente bij wijze van vakantiegled wordt uitgekeerd. Dit wordt dan ook zo genoemd. Verneukeratief? Jazeker.
Deurwaarders mogen geen beslag leggen op het “vakantiegeld”van de uitkering want het is 5 % van het netto inkomen. Het is een sigaar uit eigen doos.
Ja, en dit weer door een man, die zelf staatssecretaris is geweest op Sociale Zaken, dus hij had het kunnen weten. Wat de juiste voorstelling van zaken is.
We worden voor de gek gehouden met deze verkiezingen. Het voortbestaan van de EU staat op het spel. We zijn gehackt door onze eigen regering met behulp van die daar goed in zijn. Je kunt wel stemmen met een potlood, maar uiteindelijk worden alle gegevens opgeslagen en geteld door een computer. Dus hacken is eenvoudige job. De overwinning van de VVD ligt er veel te dik bovenop. Ze konden niet met een klein verschil winnen dat was niet overtuigend genoeg zijn geweest. Dus hebben de inside hackers maar meteen flink uitgepakt.Dus bij ieder partij wat weggehaald en op een berg gegooid bij die die het overtuigend moest worden. De VVD. De Nederlander kan toch niet zo dom zijn om nog verder uitgekleed te worden en belogen en bedrogen. Deze verkiezing is gemanipuleerd voor het voortbestaan van de EU te waarborgen. Maar dat krijgen we later wel te horen van wikileakes.
ja ik had het niet beter kunnen uitdrukken, en de kop van je eerdere artikel zegt het al precies, met Nederland is iets serieus mis