Griekse praktijken etteren door bij Nederlandse gemeenten

Nederlandse gemeenten moffelen al jaren grote tekorten weg uit hun verslagen. Dit kunnen zij ongestraft doen. Er kraait geen burger naar. Gemeenteraden doen alsof ze gek zijn en er niets van begrijpen. Alleen Leo Verhoef luidt al jaren de noodklok.

Bij het bestuderen van de economische crisis bleek dat de Griekse overheid zich schuldig heeft gemaakt aan frauduleuze cijfers: in de jaarrekeningen werd weggemoffeld dat Griekenland kampte met grote tekorten. Wat blijkt, Nederlandse gemeenten doen exact hetzelfde, alleen zijn de gevolgen nog niet doorgedrongen bij de burger. Dat komt omdat dit in alle toonaarden wordt doodgezwegen door de lokale politici.

In het interview dat DLM met Leo Verhoef had, spreekt hij er zijn verwondering over uit dat met de rapporten over financiële misstanden bij gemeentes en provincies, die hij al sinds 1994 naar buiten brengt, nog niets is gebeurd. Geen enkele organisatie maakte hard dat Verhoefs conclusies niet kloppen. Rekenkamers van verschillende gemeenten bevestigen dat Verhoef het bij het rechte eind heeft.

Verhoef over politici:“Iedereen loopt er voor weg. Als ze wel iets doen worden ze onthoofd. Want dat is de manier waarop onze maatschappij omgaat met mensen die misstanden aan de kaak stellen.”

Volgens de becijferingen van registeraccountant Leo Verhoef zijn er gemeentebesturen die stelselmatig hogere saldi van opbrengsten en kosten presenteren dan de werkelijke. Sommige presenteren overschotten terwijl er in werkelijkheid sprake is van tekorten.

Verhoef: “Verschillende gemeenten werken zich dus langzaam maar zeker “in de vernieling” zonder dat de gemeenteraad dat in de gaten heeft.”

Deze jaarrekeningen zijn in het algemeen onduidelijk over de aard van de verzwegen verliezen. In de jaarrekeningen van de laatste jaren wordt wel zichtbaar dat verliezen op grondontwikkelings- en bouwprojecten (onroerendgoedspeculatie) een belangrijke oorzaak zijn.

Verzwegen verliezen bijvoorbeeld in de volgende gemeenten: (Bron Leo Verhoef)
Almelo (2009) € 10 miljoen, (2011) € 53 miljoen, (2013) € 5 miljoen, (2014) € 59 miljoen;
Almere (2012) € 75 miljoen, (2013) € ? miljoen;
Alphen aan den Rijn (2010) € 10 miljoen, (2011) € 19 miljoen, 2012 11 miljoen, (2013) € 17 miljoen;
Amersfoort (2011) € 19 miljoen, (2012) € 12 miljoen, (2013) € 20 miljoen, (2014) € 6 miljoen;
Amsterdam (2012) € 235 miljoen;
Apeldoorn (2010) € 50 miljoen, (2011) € 123 miljoen, (2012) correctie 2011: – € 31 miljoen, (2013) € 16 miljoen, (2014) € 9 miljoen;
Bergen op Zoom (2010) € 20 miljoen, (2011) € 12 miljoen, (2014) € 43 miljoen;
Beuningen (2010) € 37 miljoen, (2011) € 6 miljoen;
Breda (2009) € 30 miljoen, (2010) € 22 miljoen, (2011) € 12 miljoen, (2012) € 11 miljoen, (2013) € 2 miljoen, (2014) € 6 miljoen;
Den Haag (2010) € ? miljoen, (2011) € 70 miljoen, (2012) € 33 miljoen, (2013) € 52 miljoen;
Deventer (2010) € 31 miljoen, (2011) € 22 miljoen, (2012) € 19 miljoen, (2013) > € 10 miljoen;
Dordrecht (2012) € 37 miljoen, (2013) € 58 miljoen;
Enschede (2010) € ? miljoen, (2011) € ? miljoen, (2012) € 55 miljoen;
Harderwijk (2010) € 35 miljoen, (2011)  € 2 miljoen, (2012) € 2 miljoen, (2013) € 5 miljoen;
Heerenveen (2011) € 62 miljoen;
Kaag en Braassem (2010) € 1 miljoen, (2011) € 46 miljoen, (2012) € 4 miljoen;
Lansingerland (2008) € 28 miljoen, (2010) € 15 miljoen, (2012) € 17 miljoen, (2013) € 44 miljoen;
Maastricht (2010) € 55 miljoen;
Nijmegen (2011) € 25 miljoen, (2012) € 26 miljoen, (2013) € 33 miljoen;
Rotterdam (2010) € 200 miljoen, (2011) € ? miljoen, (2012) € 47 miljoen;
Spijkenisse (2010) € 11 miljoen, 2012 € 32 miljoen, (2013) correctie vg. jaren: – € 15 miljoen, (2014) € 17 miljoen incl. ongedaan maken correctie van 2013;
Tilburg (2010) > € 30 miljoen, (2012) € 130 miljoen;  Veghel (2012) € 10 (?) miljoen, 2014 € 38 miljoen;
Veldhoven (2011) € 16 miljoen, (2012) > € 10 miljoen, (2014) € 24 miljoen;
Vlaardingen (2009) € 20 miljoen, (2010) € ? miljoen, (2011) € 8 miljoen, (2012) € 18 miljoen, (2013) € 11 miljoen;
Westland (2009) € 12 miljoen, (2010) € 33 miljoen, (2011) € 22 miljoen, (2012) € 14 miljoen, (2013) € 7 miljoen;
Zevenaar (2010) € 5 miljoen, (2011) € 25 miljoen, (2012) € 20 miljoen;
Zwolle (2012) € 61 miljoen; enzovoort

 Rob Vellekoop, 18 februari 2016

steundlm336x140

6 Comments

  1. En de Polder Banksters mogen ook alle regels en wetten aan hun laars lappen. Want de Rabobank lijkt te werken met een niet bestaande advocatenfirma Witte & Partners. Dit bedrijf staat niet in het handelsregister. Het zijn advocaten in dienst van de Bank, die zich voordoen als onafhankelijke advocaten firma. En deze nep bankster-advocaten intimideren ook nog eens de klanten van de Rabobank

    Onderzoek naar ‘intimiderend nepkantoor’ Rabo-advocaten
    https://www.ftm.nl/artikelen/onderzoek-naar-intimiderend-nepkantoor

    Deze praktijken komen voort uit de VOC mentaliteit, waar voormalig minister president JeePee Balkellende een groot aanhanger van is en deze mentaliteit publiekelijk promoot en dat deed hij o.a. in de 2de kamer.

    jpb voc.mov
    https://youtu.be/OUidPTM3gPk

    Een groot deel van het volk uit de Lage Landen heeft er nu nog steed niks van geleerd en daardoor zal de valse polder Profeet Blondie volgens de laatste peilingen 42 zetels halen in de 2de kamer, waardoor de kans bestaat, dat de polder führer Geert de aankomende minister president van de polder zal worden en als men niet luistert naar hem, dan stuurt hij zijn lynch mob van de PVVee- kudde erop af. En laatst twitterde de oppertokkie Geert het volgende bericht:

    ‘Politiek en pers kunnen de rambam krijgen.’

    Dreigementen van Geert Wilders aan het adres van CDA en VVD
    http://stopdebankiers.eu/dreigementen-van-geert-wilders-aan-het-adres-van-cda-en-vvd/

    Bienvenido (welkom) in de Lage Landen aan de Noordzee, waar de VOC mentaliteit al eeuwen regeert.

  2. . . . worstelende-stelende-gemeentes , die een financiële – straf – schop kunnen krijgen , houden nog minder geld over voor “mooi – uitgeklede – boze – arme – burgers” . . .

  3. Afschuwelijk, ik had de site van Verhoef al eens bekeken en zag dat ook mijn voormalig werkgever, de gemeente Smallingerland, al jarenlang fraude pleegt. Een voormalig collega, die daar getuige van was, onder dwang moest rommelen met cijfers, boete van een collega, bonnetjes parkeerboetes verscheuren, kwam in verzet. Wat gebeurde er, ze moest het pand verlaten en was niet meer welkom, haar werd de toegang ontzegd, de ene na de andere rechtszaak heeft ze gewonnen van deze gemeente, haar salaris werd braaf doorbetaald, haar gezondheid ging achteruit, ze werd bespot en veroordeeld, door zowel haar leidinggevende als collega’s, kwaadsprekerij, de collega’s kropen hun baasje in de kont, om het maar eens crue te zeggen. Lees voor meer nieuws http://www.zwartboeksmallingerland, ik kan er inmiddels als ex-werknemer, een boek over schrijven!!

  4. Het wordt tijd dat de minister die verantwoordelijk is naar de gemeenten toe een diepgaand onderzoek moet treffen. Gemeenten die bewust frauderen moeten financieel gestraft worden. Vervolgens moeten deze een rode kaart ontvangen. Daarnaast moet deze gemeente in de landelijke pers als fraudeur aan het publiek moeten voorgesteld.
    Wat is er met Zwolle aan de hand?

  5. En dan moet iemand in de bijstand eens voor 100 eurootjes frauderen….De ‘boven ons gestelden’ zorgen goed voor zichzelf, en nog van ONS (belasting)geld ook!

    Nederland verwordt met de dag meer tot een nare dictatuur; ik verlang terug naar de normale, rustige en fijne jaren 80 en 90!

Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.